ORGANIZATORZY

Evention

Evention to spółka specjalizująca się w podnoszeniu wartości spotkań biznesowych na rynku ICT. W Evention wydarzenia biznesowe traktujemy jako integralny i trudny do zastąpienia element budowania relacji i poprawy efektywności tych relacji pomiędzy firmami i tworzącymi je ludźmi. Szukamy innowacyjnych form realizacji spotkań, tak by odpowiadało to obecnym aspiracjom, oczekiwaniom i potrzebom menedżerów ICT.

ISSA Polska

ISSA jest niezależną organizacją, skupiającą profesjonalistów zajmujących się bezpieczeństwem informacji. Nie polityka i nie zyski, ale etyka i fachowość członków oraz ich profesjonalne oddanie ochronie zasobów informacyjnych są siłą napędową ISSA. Przyłącz się do światowej sieci profesjonalistów związanych z bezpieczeństwem systemów informacyjnych.

Technology Risk & Information Security Wrocław

Technology Risk & Information Security Wrocław to platforma umożliwiająca wymianę doświadczeń oraz budowę sieci kontaktów pomiędzy osobami zajmującymi się bezpieczeństwem informacji oraz zarządzaniem ryzykiem technologicznym we Wrocławiu i na Dolnym Śląsku. Celem tej inicjawy jest dostarczanie wiedzy, a także promowanie najlepszych praktyk z zakresu ładu korporacyjnego, audytu procesów, audytów systemów teleinformatycznych, zarządzania ryzykiem oraz zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Technology Risk & Information Security Wrocław organizuje regularne spotkania i dyskusje w gronie profesjonalistów, współpracuje też z szeregiem instytucji, stowarzyszeń i organizacji, wspierając rozwój zawodowy swoich członków.
Więcej na https://www.linkedin.com/groups?gid=6706076

PARTNER GENERALNY

Microsoft

Microsoft jest liderem branży nowych technologii – dostawcą produktów i usług dla konsumentów oraz klientów instytucjonalnych i komercyjnych w tym miast i regionów na świecie. Jako jedyny dostawca na rynku posiada w pełni kompleksową ofertę zarówno zestawu aplikacji, systemu operacyjnego, infrastruktury, jak i platformy programistycznej przeznaczonych do pracy w modelu „on – premise” oraz w chmurze, a także posiada rozbudowaną sieć partnerów oraz przykładów realizacji skutecznych programów edukacyjnych i społecznych.

PARTNERZY MERYTORYCZNI

Cyber-Ark

Cyber-Ark® Software jest globalnym producentem rozwiązań bezpieczeństwa IT, który specjalizuje się w zarządzaniu i zabezpieczeniu uprzywilejowanych dostępów do systemów oraz aplikacji, zapewniając tym samym swoim klientom podniesienie poziomu ochrony przed zaawansowanymi zagrożeniami wewnętrznymi i zewnętrznymi, wykorzystującymi skompromitowane konta uprzywilejowane. Wykorzystując wielokrotnie nagradzane rozwiązania Privileged Identity Management, Sensitive Information Management i Privilidged Session Management Suites, organizacje mogą skuteczniej zarządzać dostępem do danych i systemów działających zarówno w ich serwerowniach jak i w chmurze.
Cyber-Ark Software została założona w 1999 roku przez zespół ekspertów bezpieczeństwa, mających na celu stworzenie systemu, w którym bezpieczeństwo dostępów uprzywilejowanych byłoby od samego początku jego głównym założeniem. Cyberark współpracuje z ponad 2000 klientów na całym świecie, w tym ponad z ponad 40% firm z listy Fortune 100, 17 z 20 największych banków na świecie czy też 75 czołowymi firmami z branży energetycznej. Również w Polsce firma CyberArk posiada znaczne i ciągle rozwijające się grono klientów.
Więcej informacji dotyczących firmy CyberArk oraz oferowanych przez nią rozwiązań znajduje się na stronie http://www.cyberark.com

MECENASI

Comp

Comp S.A. jest spółka technologiczną, specjalizującą się w rozwiązaniach z zakresu bezpieczeństwa, IT, bezpieczeństwa sieciowego oraz rozwiązaniach dedykowanych dla rynku handlu i usług.
Mając ponad 25 lat doświadczeń Comp S.A. jest obecnie jednym z największych integratorów rozwiązań informatycznych na polskim rynku, z powodzeniem łącząc produkty własne z rozwiązaniami oferowanymi przez innych producentów sprzętu i oprogramowania.
Grupa Comp jest również niekwestionowanym liderem na polskim rynku urządzeń fiskalnych (marki Novitus i Elzab) oferując szeroki wachlarz kas fiskalnych, drukarek fiskalnych i rozwiązań wspierających sektor detaliczny.
Jesteśmy twórcami oraz dostawcami wysokiej jakości usług. Posiadamy autorskie rozwiązania programowe i sprzętowe z zakresu bezpieczeństwa teleinformatycznego. Dysponujemy własnymi centrami R&D oraz innowacji. Daje nam to możliwość świadczenia usług w pełni spełniających wysokie wymagania naszych klientów.

IMNS Polska

IMNS Polska Sp. z o.o. funkcjonuje od 2003 roku, specjalizując się w zaawansowanych rozwiązaniach zabezpieczających zasoby teleinformatyczne organizacji.

Konsultanci IMNS posiadają doświadczenie we współpracy z firmami sektora bankowego i kapitałowego, zdobyte między innymi przy wdrożeniach wymagań KNF w obszarze technologii informacyjnej i bezpieczeństwa środowiska teleinformatycznego. Z usług konsultingowych IMNS z sukcesami korzystają także jednostki samorządowe oraz inne instytucje, które podlegają ustawie o Krajowych Ramach Interoperacyjności.

Firma wspiera organizacje w zarządzaniu ryzykiem zarówno w obszarze technologicznym jak i organizacyjnym, pomagając w projektowaniu i wdrażaniu odpowiednich mechanizmów kontrolnych w obu tych dziedzinach.

W zakresie zabezpieczeń organizacyjnych firma doradza przy procesie tworzenia i doskonalenia regulacji dotyczących bezpieczeństwa informacji, ciągłości działania oraz zarządzania ryzykiem.

W zakresie zabezpieczeń technicznych firma IMNS posiada w ofercie rozwiązania uznanych producentów, specjalizujących się w ochronie zasobów informacyjnych.

Do rozwiązań tych należą:

  • zaawansowane zabezpieczenia brzegu sieci oraz usług udostępnianych w internecie,
  • rozwiązania do efektywnego zarządzającymi logami oraz ich korelacji,
  • kompleksowe systemy ochrony i monitorowania zasobów, w tym użytkowników,
  • systemy zarządzania podatnościami i ryzykami technologicznymi.

Konsultanci IMNS posiadają wysokie kompetencje w zakresie audytów bezpieczeństwa teleinformatycznego, zgodności z uznanymi standardami ISO oraz regulacjami branżowymi związanymi z bezpieczeństwem informacji. Kompetencje w tym obszarze potwierdzają audyty przeprowadzone w kilkuset organizacjach.

PwC

PwC jest wiodącą globalną organizacją świadczącą profesjonalne usługi doradcze. Naszym celem jest budowanie zaufania wśród społeczeństwa i rozwiązywanie istotnych problemów. Korzystając z wiedzy i kwalifikacji ponad 208 tysięcy pracowników w 157 krajach, dostarczamy naszym klientom najwyższą jakość w zakresie audytu, doradztwa biznesowego oraz doradztwa podatkowego i prawnego. W Polsce PwC zatrudnia zespół ponad 2000 specjalistów i kadry wspierającej w ośmiu miastach: w Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Rzeszowie, Wrocławiu i Warszawie. Nasza oferta jest kierowana do firm działających we wszystkich sektorach gospodarki – zarówno do największych koncernów, jak i lokalnych przedsiębiorstw rodzinnych.

Qualys

Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS) is a pioneer and leading provider of cloud security and compliance solutions with over 6,700 customers in more than 100 countries, including a majority of each of the Forbes Global 100 and Fortune 100. The Qualys Cloud Platform and integrated suite of solutions help organizations simplify security operations and lower the cost of compliance by delivering critical security intelligence on demand and automating the full spectrum of auditing, compliance and protection for IT systems and web applications. Founded in 1999, Qualys has established strategic partnerships with leading managed service providers and consulting organizations including Accenture, Accuvant, BT, Cognizant Technology Solutions, Dell SecureWorks, Fujitsu, HCL Comnet, InfoSys, NTT, Tata Communications, Verizon and Wipro. The company is also a founding member of the Cloud Security Alliance (CSA) and the Council on CyberSecurity. For more information, please visitwww.qualys.com.

TÜV NORD Polska

Jako TÜV NORD GROUP  jesteśmy obecni w ponad 70 krajach  od ponad 140 lat.
Na rynku polskim działamy ponad 20 lat a Centrala nasza mieści się w stolicy Górnego Śląska – Katowicach. Nasi przedstawiciele są dostępni dla Państwa również w Biurach Regionalnych zlokalizowanych w strategicznych miastach Polski.
Czym się zajmujemy?
Główny trzon naszej działalności to Certyfikacja  zarówno systemów, produktów jak i osób, a także Odbiory Techniczne i Budowlane, szkolenia systemowe (z tematyki zarządzania jakością) i biznesowe oraz Projekty Unijne – pomoc w opracowaniu wniosków i dokumentacji.
Po raz 5 zostaliśmy wskazani jako zwycięzcy w rankingu – Centra Certyfikacji w raporcie  The Warsaw Business Journal ( Book of Lists) biorąc pod uwagę przychody i rozwój organizacji.
Z zakresu Bezpieczeństwa Informacji nasza oferta skierowana do państwa to certyfikacja systemów ISO 27001 (wymagania dla systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji (SZBI), ISO 20000 (wskazówki do efektywnego zarządzania procesami IT) oraz Audit DANE CHRONIONE, który pozwala na sprawdzenie dowolnego obszaru w firmie pod kątem wymagań systemowych związanych z bezpieczeństwem informacji lub specyficznych wymagań określonych przez Państwa lub przez klienta.

FIRMA WSPIERAJĄCA

PGNiG

Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA jest liderem rynku gazu ziemnego w Polsce. PGNiG SA jest spółką giełdową obecną w indeksie największych polskich firm (WIG 20), zajmującą się poszukiwaniami i wydobyciem gazu ziemnego oraz ropy naftowej, a także, poprzez kluczowe spółki, importem, magazynowaniem, sprzedażą, dystrybucją paliw gazowych i płynnych oraz produkcją ciepła i energii elektrycznej.
PGNiG SA posiada akcje/udziały w 29 spółkach, w tym w podmiotach świadczących specjalistyczne usługi geofizyczne i wiertniczo – serwisowe, wysoko cenione na rynkach międzynarodowych.
PGNiG SA posiada oddziały i przedstawicielstwa w Rosji, Belgii, Pakistanie, na Białorusi i Ukrainie. PGNiG SA jest również jedynym właścicielem spółki PGNiG Upstream International AS (dawniej PGNiG Norway AS), która prowadzi działalność w zakresie poszukiwania i eksploatacji złóż na Norweskim Szelfie Kontynentalnym i Morzu Norweskim, spółki POGC – Libya BV, poszukującej złóż węglowodorów w basenie Murzuq na terenie Libii, PGNiG Supply & Trading GmbH w Monachium zajmującej się handlem gazem oraz PGNiG Finance AB w Sztokholmie, którą wykorzystano do emisji euroobligacji na rynku europejskim.

PATRONI MEDIALNI

Fundacja Wiedza To Bezpieczeństwo

Fundacja Wiedza To Bezpieczeństwo powstała z inicjatywy osób zawodowo zajmujących się bezpieczeństwem informacji, łączących wiedzę, pasję i doświadczenie z różnych dyscyplin – m.in. prawa, informatyki, zarządzania.

 Cel, który nam przyświeca to promowanie znaczenia bezpieczeństwa informacji,
jako najcenniejszego dobra, jakim dysponuje człowiek oraz strategicznego zasobu każdej organizacji.

Zamierzamy go osiągnąć poprzez działania oparte na:

  • edukacji,
  • integracji środowiska osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo informacji,
    w tym danych osobowych oraz tych, którzy po prostu interesują się przedmiotową tematyką,
  • dostarczaniu organizacjom narzędzi chroniących ich zasoby informacyjne.

it-filolog.pl

Konwergencja IT, biznesu i … humanistyki
– blog B2B branży teleinformatycznej
Jego nazwa, założenia i zawartość wynikają wprost z ponad 20-letniego funkcjonowania przez autora bloga – Stefana Kaczmarka – w rolach: redaktora, autora tekstów i tłumacza w pismach i serwisach internetowych poświęconych technologiom teleinformatycznym ICT (information and communication technologies). Od 1994 r. pracuje jako redaktor i autor w wydawnictwach branżowych (IDG Poland: 1994-2012) poświęconych technologiom teleinformatycznym. W latach 2003-2008 redaktor naczelny miesięcznika „Networld”.
„Background filologiczny” (polsko-angielski) i pierwsze doświadczenia edytorskie – przełom lat 80. i 90. we wrocławskim Ossolineum, najstarszym polskim wydawnictwie. Grupa wiekowa 50+.
Obecnie publikuje w pismach i serwisach ICT: “IT Reseller”, “TELKO.in”, “Computerworld/Networld”,  „IT w Administracji”, “IT Professional”, „IT Polska News”, „Reseller News”.
O czym?
Przyjmując konwencję felietonowo-blogową, pragnę dzielić się własnymi obserwacjami oraz zwracać uwagę na to, co istotnego się dzieje w świecie ICT w zakresie innowacyjnych rozwiązań, trendów technologicznych i rynkowych. Przekazuję wiedzę czerpaną ze specjalistycznych raportów oraz pozyskaną na konferencjach i targach branżowych. Wyszukiwanie ciekawych informacji, dostarczanie syntezy najważniejszych zjawisk, przytaczanie opiniotwórczych analityków, ekspertów, producentów oraz mediów – to właśnie główne zadania dla IT filologa.
Kim jest IT filolog?
Analogicznie do definicji badacza literatury i języka, IT filolog przejmuje rolę „researchera” najciekawszych wydarzeń, trendów i zjawisk w zakresie systemów, sprzętu, oprogramowania i rozwiązań teleinformatycznych, przenikających (konwergencja!) i wpływających na niemal wszystkie dziedziny życia. Ponadto, IT filolog próbuje zadawać i odpowiadać m.in. na takie pytania: jakie korzyści wnoszą systemy teleinformatyczne, jak usprawniają funkcjonowanie firm i optymalizują procesy biznesowe, a także jak teleinformatyka wpływa na codzienne życie? Celem i zadaniem IT filologa jest również prezentowanie prognoz dotyczących rozwoju branży IT oraz opis najnowszych i najciekawszych zastosowań poprzez tzw. historie klientów (customer stories). Rola IT filologa to też rozważania: czym jest cyfrowy humanizm i jak może się przejawiać?, czy humaniści są potrzebni w cyfrowym świecie, czy humanist(yk)a może się obejść bez IT?

PATRONI

Bothunters


“Jeżeli ktoś uruchomi jakiś program na Twoim komputerze, to ten komputer przestaje już być Twój.” – blog o niebezpieczeństwach czyhających w sieci i cyberprzestępcach. Ciemna Strona Mocy u nas w świetle reflektorów…

ISACA Katowice

Stowarzyszenie audytu, kontroli i bezpieczeństwa systemów informacyjnych powstało w 2011 roku z inicjatywy członków ISACA z Małopolski i Śląska, a w lutym 2012 r. uzyskało afiliację jako ISACA Katowice Chapter. W wyniku intensywnego rozwoju w roku 2013 Chapter Support Committee przyznał ISACA Katowice nagrodę dla małego oddziału za osiągnięcie 42% wzrostu liczby członków – 2013 GROWTH AWARD WINNER for Small Chapter, która została wręczona prezesowi zarządu na międzynarodowej konferencji liderów ISACA w Las Vegas w 2014 r. Jednocześnie przekraczając liczbę stu członków ISACA Katowice przesunęła się do grupy Medium Chapters.
Celami Statutowymi Stowarzyszenia ISACA Katowice Chapter są:
1)   promowanie wiedzy dotyczącej norm, standardów i dobrych praktyk zarządzania systemami informacyjnymi;
2) działalność edukacyjna i naukowa służąca podnoszeniu oraz rozwijaniu wiedzy i umiejętności w zakresie zarządzania, audytu i zapewnienia bezpieczeństwa systemów informacyjnych – w tym organizacja szkoleń przygotowujących na egzaminy umożliwiające uzyskanie prestiżowych certyfikatów CISA, CISM, CRISC, CGEIT;
3) świadczenie usług opiniodawczych i doradczych w dziedzinie zarządzania, audytu i kontroli systemów informacyjnych oraz bezpieczeństwa informacji.

ISACA Warsaw Chapter

Stowarzyszenie ISACA zostało zarejestrowane przez osoby, które dostrzegły potrzebę stworzenia jednego źródła informacji i wytycznych w rozwijającym się obszarze audytu mechanizmów kontrolnych dla systemów komputerowych. Obecnie, ISACA liczy ponad 115 000 członków i sympatyków na całym świecie.
Stowarzyszenie ISACA powstało w 1967, gdy niewielka grupa osób wykonujących podobną pracę – polegającą na audytach mechanizmów kontrolnych w systemach komputerowych, które w tamtym czasie stawały się coraz istotniejsze dla funkcjonowania ich firm – spotkała się, by omówić potrzebę stworzenia jednego źródła informacji i wytycznych w tej dziedzinie. W 1969 roku grupa formalnie zarejestrowała EDP Auditors Association (Stowarzyszenie audytorów EPD). W 1976 roku Stowarzyszenie powołało fundację edukacyjną, by podjąć szeroko zakrojony wysiłek badawczy zmierzający do poszerzenia wiedzy o nadzorze i kontroli IT oraz ich wartości. Stowarzyszenie znane wcześniej jako Information Systems Audit and Control Association (Stowarzyszenie ds. audytu i kontroli systemów informatycznych), obecnie używa jedynie akronimu ISACA, by zaznaczyć, że służy szerokiemu gronu osób zawodowo zajmujących się ogólnie pojętym nadzorem IT.

Sekurak

Sekurak.pl jest serwisem, w którym można:
* bezpłatnie przeczytać teksty na tematy związane z bezpieczeństwem IT;
* znaleźć nowości ze świata bezpieczeństwa;
* podnosić swoją wiedzę merytoryczną z bezpieczeństwa dzięki interaktywnym zadaniom – hackme.
Więcej na http://sekurak.pl/

Stowarzyszenie Zarządzania Ryzykiem POLRISK

Stowarzyszenie Zarządzania Ryzykiem POLRISK to ogólnopolska organizacja non-profit, zrzeszająca członków zarządów, menedżerów ryzyka oraz ekspertów, którzy odpowiedzialni są za zintegrowane zarządzanie ryzykami poszczególnych obszarów przedsiębiorstwa (np. strategia, sprzedaż, marketing, finanse, IT, operacje, ubezpieczenia, zakupy, kadry) w celu uzyskania całościowego spojrzenia (ang. “big picture”) na ryzyko biznesowe działalności firmy. Ponadto, skupiamy osoby zajmujące się zawodowo lub pasjonujące się zarządzaniem ryzykiem w danych obszarach przedsiębiorstwa (np. ciągłość działania, operacje, ubezpieczenia, IT, bezpieczeństwo, finansowe, rynkowe, itp.). Zrzeszamy również pracowników naukowych prowadzących badania lub wykonujących ekspertyzy w zakresie zarządzania ryzykiem.

Jesteśmy członkiem Federacji Europejskich Stowarzyszeń Zarządzania Ryzykiem (Federation of European Risk Management Associations) FERMA z siedzibą w Brukseli w Belgii.

Opracowany przez nas program szkoleniowy “Certyfikowany Zawodowy Menedżer Ryzyka” jest w grupie pierwszych 6 programów edukacyjnych w Europie, które uzyskały akredytację FERMA dla nowo wprowadzonego przez tę Federację certyfikatu zawodowego rimap® (RIsk MAnagement Professional).

Misją Stowarzyszenia Zarządzania Ryzykiem POLRISK jest zwiększanie i ochrona wartości organizacji poprzez świadome i efektywne zarządzanie ryzykiem.